G til indhold

Race beskrivelse

Vi har en række standard racer man kan vælge at spille. Derudover har vi racer som er SL styret Fx: kendar og andre. Dvs. det er racer man også kan spille. Men det kræver at man får særlig tilladelse.
 
Mennesker
Mennesker er den mest udbredte race i Talansar. Mennesker bliver typisk 60-75 år gamle før de dør af alderdom. Menneskerne kan have stort set alle professioner, og er den mest alsidige af racerne. Mennesker kan være både gode, onde eller neutrale.
 
Thuldinge
Thuldingene er mennesker der tilhører et andet folkeslag.
 
Elvere
Elverne kendes på deres spidse øre. En elver regnes for voksen omkring de 18-20 år. De følger menneskernes ungdom nogenlunde, men når de når alderen omkring 30 år ældes de meget langsomt. Alderdommen begynder først at vise sig omkring de 500 år.
Elverne lever meget forskelligt, men unge elvere er ofte eventyrlystne og rejser fra deres hjem for at se og opleve verdenen. Elverne er opdelt i 2 markante kulture. Dem der lever i skovene som deres forfædre, og dem som har bygget og bosat sig i de store byer. Disse elvere kendes på navnene "Skov elvere" og "Høj elvere". Der er ingen race forskel mellem de 2. 
Sortelvere
Sortelvere er sorte i huden. En sortelver regnes for voksen omkring de 18-20 år. De følger menneskernes ungdom nogenlunde, men når de når alderen omkring 30 år ældes de meget langsomt. Alderdommen begynder først at vise sig omkring de 500 år.
Mange borgere i Talansar frygter sortelverne, fordi de har de har en dyster fortid og et mørkt rygte. Ofte er de blevet beskyldt for tyveri og mord. 

Men er der noget alle sortelvere har til fælles så er det at de er gode til at overleve på trods af modgang. De bryder sig ikke om deres elviske slægtninge. Den fejde er ligeså gammel som elverne selv. Det er den race som har sværest ved at acceptere menneskenes overherre dømme i Talansar.

Sortelverne er opdelt i grupper, men de mest opsigtsvækkende i Felthorst Baroni er de sortelvere, som kommer fra Orkaa, som styrer grønhuder med hårdhånd, og de der kommer fra Talansar, født og opvosket under menneske styre, disse sortelvere har lettere ved at acceptere deres position i Talansar, da det er nødvendigt for at overleve. 
 
Dværge
Dværge er mindre end mennesker, men er ofte kraftigt bygget og stærke. De bliver op til 300 år gamle og har langt skæg, som de priser meget højt. Dværge er stædige, meget hårdføre og fantastiske smede. De lever oftest i miner under jorden, men det er ikke usædvanligt, de kommer til byerne for at handle og udføre smedearbejde. Det siges om dem, at de kan være griske, men det gælder bestemt ikke dem alle. Dværgene passer i reglen deres egne sager og forventer det samme af alle andre. De er kendte for at være indædte fjender, men på den anden side også meget loyale venner. De er dog nok mest kendte for deres smedehåndværk, som er kongeriget bedste.
 
Orker
Orker er store, mørkegrønne og meget stærke. De lever oftest i relativt civiliserede små klanbyer med den stærkeste kriger som høvding. De tror på ånder og tilbeder dem gennem deres shamaner, som har en hel speciel status i klanen, da de efter deres tro vender tilbage som en ånd. Orkerne er ikke onde eller specielt dumme. De er bare ikke så civiliserede, som de andre racer. Orker lever efter: ”Den stærkeste overlever og styrer de andre”. Dette har faktisk betydet, at de har anerkendt menneskeracens overherredømme. Men det betyder også, at de fra tid til anden har prøvet denne magt af. Samt at de konstant forsøger at tiltvinge sig magten over andre orkklaner. Dette giver grundlag for stor intern strid blandt orkerne som race. Orkerne er ofte allieret med sortelverne.
 
Gobliner
Gobliner er også grønne, dog lysere og noget mindre end orker. Gobliner tilbeder som regel ånderne. De har ikke helt fundet deres ståsted i verden. De lever ofte hos orkerne, hvor de bor i relativt fred. Gobliner anses af de andre racer for at være forholdsvis harmløse, dog noget langfingrede, løgnagtige og forræderiske. Men de kan være interessante at handle med, da de formår at fremskaffe de mest underlige ting af stor værdi. Gobliner er kendte for at tænke på deres egen sikkerhed og undgår helst konfrontationer. Dette betyder dog ikke, at gobliner ikke kan være loyale eller dygtige krigere, de tænker sig bare om en ekstra gang, frem for at fare frem, som orkerne ofte gør.

 

Coded with validXHTML, CSS and tested for WCAG Priority 2 Conformance.

Powered by Website Baker, design by gavjof